Bun venit

Va mai amintiti?

Cei ce au copilarit la oras (dupa unii, si la tara se juca) trebuie sa-si aminteasca. E jocul din cauza caruia vecinii bateau in usa parintilor pentru ferestrele sparte, e jocul ce-l jucam dupa ploaie, pentru ca fotbalul ne-ar fi atras pedepse pentru haine, e jocul pentru care mamele noastre ramaneau fara maturi.

Simplu. “La ochi” taiam o bata de vreo 70-80 centimetri, un bat de vreo 20-22, sapam o groapa in forma de barca de vreo 20 de centimetri, adanca de 5-6 si lata de tot atat, alegeam echipele si ne apucam de zbierat, racnit, contrazis, pe scurt, de trait jocul din plin.

Va multumim pentru vizita pe acest site.

Am putea sa va avem parteneri la proiectul nostru de promovare a acestui joc?

Este nedrept ca acum, in era jocurilor pe computer si a libertatilor gresit intelese, sa privam adolescentii, tinerii de azi, de jocuri care au contribuit la formarea noastra, adultii de azi, cei ce stam si ne minunam cat de diferite-s generatiile.

Bunicii nostri, poate si strabunicii, parintii… in general cei ce acum au nepoti, au lovit batul cu bata, au estimat distanta, si-au facut echipa din cei buni… au socializat.

Ce vor face (deveni) copiii nostri fara aceste jocuri?

Haideti sa ne amintim, sa participam, sa contribuim.

Ţurca este un joc tradiţional jucat de două echipe în două etape, fără contact direct cu adversarul, jucătorilor fiindu-le solicitată îndemânarea şi răbdarea, totodată contribuind la dezvoltarea spiritului de echipă şi cel competiţional.

De aici (de la fraza asta) şi până la Asociaţia Sportivă Clubul Român de Ţurcă este o cale nu foarte grea pe care o parcurgem împreună cu cei ce respectă copilăria, tradiţia şi cu cei ce ştiu cât este de important jocul în dezvoltarea tinerilor, în general.

Acest articol a fost publicat în Un fel de arhiva... mai vedem. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

19 răspunsuri la Bun venit

  1. Zsolt zice:

    Anuntam participarea a 2 echipe din Baia Mare:

    BIG 1 – formata din: Cioata, Vlad, Alin si George
    BIG 2 – formata din: Florin, Mihai, Liviu si Zsolt

  2. romania zice:

    La cat mai multe astfel de articole. Bravo!

  3. darkdice1 zice:

    Salut! Faceti o treaba foarte buna cu acest blog. Ati putea posta regulile acestui joc (nu le stiu exact)?

  4. JOCURI zice:

    Doamne cat pot sa rad, cat ma puteam juca acest joc Tzurca, cu prietenii mei. Ieseam dimineata si mai intram seara si cred ca juma din timp jucam tzurca:))) frumos joc

  5. Luka zice:

    Felicitari pentru initiativa! Abia astept turneul!

  6. nedeia zice:

    Eu n-am jucat ţurca, dar am prieteni care au jucat-o. Ţurca şi alte jocuri ale copilăriei, adolescenţei şi nu numai. Iată ce am colectat eu la numărătoare 🙂

    http://nedeia.wordpress.com/2009/02/05/jocurile-copilariei-remember/

  7. xanthyna zice:

    oameni buni, eu nu pot decat sa va felicit pentru initiativa si sa sper ca intr-un viitor nu foarte indepartat sa pot juca si eu si, daca pot, sa ajut acest proiect. pentru inceput o sa fac reclama, cat pot de mult in Baia Mare, acestui blog.
    spor si succes

    • tzurca zice:

      Multumim, suntem siguri ca in Baia Mare va fi greu sa se aleaga o echipa de campioni locali pe motiv ca sunt foarte mulți țurcași, chiar foarte buni. Oricum, o luam ca pe o frumoasa provocare sportiva 😉

  8. Ovidiu R. zice:

    cand jucati la cluj sa vin si eu? eram bun la sportul asta in tineretile mele :))

  9. pădure zice:

    oho de câte ori o jucat țurcă bătrânu meu cu bucile mele când trebuia să merg la scoala si eu eram pe teren la țintit de geamuri

  10. pădure zice:

    Țin minte că mergeam la U.I.L. după lemne și treceam și pe la ăia ce faceau mături si le ziceam să-mi faca dintr-un lemn mai tare ca alea de matură se rupeau usor sau mai curentau câteodată

  11. tzurca zice:

    🙂 O sa fie mai greu de-acuma inainte. De la Stadionul Municipal… tre’ sa dispui de ceva forta si precizie. Ori vii acasa pregatit de turneu, ori iti faci echipa unde esti si vii sa iei premiul… te tine?

  12. pădure zice:

    În Cuza Vodă era un teren de fotbal acolo băgam țurca la greu,toate geamurile din blocul 2 s-au spart din partea către teren,cine spărgea un geam sau băga pe un geam câstiga

  13. tzurca zice:

    Cozi de matura, rudele de fasole din gradinile vecine cartierului, bate de alun… daca erau uscate era profesioniste 🙂 orice era bun pentru „castigatorii raman”, numai ca le doseam prin tevi, prin scarile blocului, ca acasa era arhisuficienta cureaua cand se ingrosa gluma si trebuia sa o luam pe coaja.

  14. Marius M zice:

    Cum sa nu imi aduc aminte? Toata lumea juca „turca” pe la bloc. Se cerea masuratori in „L” sau direct. De mult n-am jucat, dar cand vin acasa si merg in Agris, poate joc una cu cine mai e pe acolo…stiu ca pe la cabana se juca mult, mai ales Sambata. Pe langa jocul asta mai erau: 9 sticle, cade bomba, mita lunga, tupu, tara-tara vrem ostas, si lista ar putea continua. Sunt ferm convins ca multi dintre tinerii din ziua de azi nu au nici macar habar despre ce vorbesc…

    • tzurca zice:

      Marius, ai fi surprins de cati tineri stiu despre ce vorbesti. Masuratorile sunt „direct” si se joaca la Stadion, in fiecare zi de duminica, de vreo 3 incoace. Jucatori cu varste intre 15 si 48 de ani 😉 deci… mai sunt sanse de reabilitare.

      • shaorma zice:

        gicu am tot vb cu baieti care au jucat acest sport cu reguli facute dak vrei sa povestim sa batem in cuie niste reguli 0741xxxxxx8 shaorma eu te sustin

Lasă un răspuns

